XII BIENNAL INTERNACIONAL DE CERÀMICA DEL VENDRELL / XII BIENAL INTERNACIONAL DE CERÁMICA DEL VENDRELL / XII INTERNATIONAL CERAMIC BIENNIAL (EL VENDRELL)

(De) Construct a lip  de Mariya Alipieva



Es podrà visitar fins el proper 14 de Gener

Sala Portal del Pardo

de dimarts a dissabte d'11 h a 14 h i de 17 h a 20 h

Romandrà tancat els festius i els dies 24 i 31 de desembre. 


Vint obres de nou artistes mostren fins quin punt avui la ceràmica és un mitjà per fer realitat l’artística tant com la crítica o la reflexió social.


La guanyadora del certamen és l’obra (De) Construct a lip  de Mariya Alipieva, una peça de gran delicadesa, realitzada en paper porcellana Keraflex. L’autora va presentar altres dues peces que també formen part de l’exposició.  "Caged" una opressiva creació, una mena de casc per cobrir el cap amb una formació repetida de peces que semblen ampolletes de vidre dels que es fan servir per certs medicaments que porten inscrites repetidament paraules i que et porten a sentir la pressió social per tal de ser perfecte o de no ser peculiar.  L’altre peça es titula "Inner light it", creada a partir de porcellana, fusta i la utilització de llums leds, transmet de delicadesa i serenor.  Mariya Alipieva Lazarova, és una artista multidisciplinari, llicenciada en Belles Arts, d’origen Búlgar que ha participat a exposicions i fires d’art contemporani a Barcelona, Bolonya, Londres, Roma o a Brooklyn (Nova York).

Una de les propostes més colpidores es la que fa Alba Refulgente (Badalona), amb dues obres amb un crítica social realment ferotge per causar impacte i provocar reflexió. Els títols són en si mateixos força eloqüents “Danys colaterals” i “Niños pistola”. L’any 2020 va guanyar el 3r premi del VIII ReclicArte celebrat a Sevilla.  En la seva obra es habitual la presència de joguines per completar l’impacte del seu missatge.  https://www.albarefulgente.com/

Anca Ion Ciuciula (El Vendrell), exposa tres obres amb temes propers a la natura “Roots”, “Nius” y “Crisàlides” , que certament creen l’efecte de natura viva, tendra i actractiva, en els dos primers casos i de embolcall suau i a la vegada protector, en la darrera.

Cristina Mato (Oviedo), presenta una obra realitzada en gres amb paper i pigments, amb el títol “Latido”. Ella defineix les seves obres com creacions sorgides de “cosir amb fang”, a la recerca d’obtenir estructures lleugeres i plenes de costures, una tècnica que es basa precisament en la utilització de pasta de gres amb paper. Ha participat aquest mateix any a la Ceramic Art 2022, Andenne, Bèlgica y el passat any va ser finalista al Concours de la Jeune Céramique Européene a Saint Quentin-La-Poterie, França.

Altra de les participant és Katarzyna Miściur (Skaelskor, Dinamarca) qui presenta l’obra “Palm trees” formada per tres palmeres creades a partir de formes que es van acoblant fins crear l’aspecte dels arbres. La natura és la seva principal font d’inspiració junt amb les interaccions que es produeixen amb l’ésser humà. Aquest mateix any a obtingut Menció d’Honor a la II Biennal de Petita Forma Ceràmica. Centre Cultural Wejherowo, Polònia. Té també una obra preseleccionada per a la Blanc de Chine International Ceramic Art Award (ICAA) el concurs que probablement té la major dotació econòmica del món com a premi i que es celebra també en format de biennal.

Per la seva part, Meng-Chan Yu (Kiel, Alemanya) juga amb el color blau i blanc i la posició de les peces que duen per títol “Frozen wave from nature to artistic experience”, estan realitzades en porcellana blanca i de colors a més d’esmalt transparent.  Aquest any ha participat a Dornumer Kunsttage (Alemanya)   i a la XV International Biennal of Ceramics, a Manises.  

Laure Rivoal (Saint Thome, França), presenta tres obres “Duo de soliflores”, “Vase-Soupière” i  “Service hybride”, treballa a partir del reciclat de peces velles de ceràmica a les que dona una nova vida i destí.

Núria Ribera (Badalona), llicencia en Belles arts, exhibeix les peces “Dualitat II”, “Toroides I” y “Toroides II” treballades en gres. Paga la pena observar amb detall l’obra, perquè l’aparent senzillesa amaga un treball complex de realitzar.

El darrer expositor és Pedro Queirós (Portugal) va ser el guanyador del Concurs de Residències Artístiques Tradició><Contemporani 2021; al Vendrell presenta tres peces d’una mateixa sèrie “Mutant Carcass / Vessel I”, Mutant Carcass / Vessel II”   “Mutant Carcass / Vessel III”   la primera està realitzada amb argila vermella amb inclusions de coure, engalba i amb esmalt; la segona amb faiança (terrisa esmaltada), engalbada i esmalt; la tercera també amb faiança, però amb inclusions de llautó.

El jurat del certamen ha estat format per: Sílvia Vaquero Martín, Regidora de cultura. Carolina Palau Martínez, ceramista i escultora. Jordi Marcet Barbé, ceramista i president de l’Associació de ceramistes de Catalunya. Iraida Llucià Bagüés, il·lustradora i pintora. David Places Balsalobre, tècnic de promoció cultural de l’Àrea d’Artesania del Consorci del Comerç, Artesania i Moda. 




CASTELLANO

Se podrá visitar hasta el próximo 14 de enero.

Sala Portal del Pardo

De martes a sábado, de 11 h. a 14 h. y de 17 h. a 20 h.

Estará cerrada los días festivos y los días 24 y 31 de diciembre.

Veinte obras de nueve artistas que muestran hasta que punto la cerámica es hoy en día un vehículo para hacer realidad la expresión artística pero también la crítica y estimular la reflexión social.

La obra ganadora del certamen es (De) Construct a lip  de Mariya Alipieva. Se trata de una pieza de factura muy delicada, realizada en papel de porcelana Keraflex. De la misma autora se exhiben otras dos piezas “Caged”, una obra opresiva, una especie de casco que cubriría la cabeza hasta el cuello, con una formación de piezas repetidas que tienen el aspecto de pequeños viales que se utilizan en algunos medicamentos. Cada una de las piezas lleva inscritas palabras que se repiten. El conjunto causa un efecto de presión social y a la vez de crítica social, de la lucha entre ser perfecto o ser peculiar. La otra pieza se titula “Inner light it”, está realizada en porcelana, madera y luces leds; el conjunto transmite delicadeza y serenidad.   Mariya Alipieva Lazarova es una artista multidisciplinar, licenciada en Bellas Artes, de origen búlgaro. Ha participado en exposiciones y ferias de arte contemporáneo en Barcelona, Boloña, Londres, Roma o Brooklyn (Nueva York).

Una de las propuestas más duras, por la crítica que conlleva de manera intrínseca, la realiza Alba Refulgente (Badalona), con dos obras que causan impacto y provocan reflexión. Los títulos son elocuentes: “Danys colaterals” (Daños colaterales) y “Niños pistola” . Esta artista ganó en el año 2020 el 3r premio del VIII ReclicArte, celebrado en Sevilla. En su obra es habitual la presencia de juguetes para completar el impacto de su mensaje.  https://www.albarefulgente.com/

Anca Ion Ciuciula (El Vendrell), expone tres obras con temas relacionados con la naturaleza “Roots” (Raíces), “Nius” (Nidos) y “Crisàlides” (Crisálidas), que transmiten el efecto de la naturaleza viva, tierna y atractiva en las dos primeras; en el tercer caso hay que añadir la sensación de estar ante una envoltura suave y protectora.  

Cristina Mato (Oviedo) presenta una pieza con el título “Latido”. La autora define sus obras como creaciones surgidas de “coser con barro”, en su búsqueda por conseguir estructuras ligeras y llenas de costuras. La técnica se basa en la utilización de pasta de gres con papel (y pigmentos). Cristina Mato ha participado este año en la Ceramic Art 2022, Andenne, Bélgica; y el año pasado fue finalista en el Concours de la Jeune Céramique Européene a Saint Quentin-La-Poterie, Francia.

Otra de las participantes es Katarzyna Miściur (Skaelskor, Dinamarca), presenta la obra “Palm trees” formada por tres palmeras creadas a partir de formas que se acoplan hasta darles su aspecto. La naturaleza es la principal fuente de inspiración de las obras de esta autora, junto con las interrelaciones que se producen con los seres humanos. Este año ha obtenido la Mención de Honor de la II Biennal de Petita Forma Ceràmica, Centre Cultural Wejherowo, Polonia. Tiene también una obra preseleccionada para la Blanc de Chine International Ceramic Art Award (ICAA) el concurso ­-también de carácter bienal- que probablemente cuenta con la mayor dotación económica para una obra en cerámica.

Por su parte, Meng-Chan Yu (Kiel, Alemania), juega con los tonos azul y blanco y con la posición de las piezas en una obra que tiene por título “Frozen wave from nature to artistic experience” y que están realizadas en porcelana blanca y de colores, con esmalte transparente. Esta autora ha participado este año en la Dornumer Kunsttage (Alemania) y en la  XV Bienal Internacional de Cerámica de Manises.

Laure Rivoal (Saint Thome, Francia), presenta tres obras “Duo de soliflores”, “Vase-Soupière” y “Service hybride”. Su trabajo se centra en viejas piezas de cerámica a las que recicla y les vuelve a dar vida y un nuevo destino.

Núria Ribera (Badalona), licenciada en Bellas Artes, exhibe las piezas "Dualitat II”, “Toroides I” y “Toroides II” todas ellas en gres. Es interesante observar con detalle su obra porque tras la aparente sencillez se oculta un trabajo técnico complejo.

Finalmente completan la exposición las propuestas de Pedro Queirós (Portugal), ganador del Concurs de Residències Artístiques Tradició><Contemporani 2021; al Vendrell presenta tres piezas de una misma serie: “Mutant Carcass / Vessel I”, “Mutant Carcass / Vessel II” y “Mutant Carcass / Vessel III”, la primera está realizada en arcilla roja con inclusiones de cobre, engobe y esmalte; la segunda es de fayenza (loza fina esmaltada), engobe y esmalte. La tercera es técnicamente como la segunda, pero con inclusiones de latón.

El jurado del certamen ha estado formado por: Sílvia Vaquero Martín, concejala de cultura del Ajuntament del Vendrell. Carolina Palau Martínez, ceramista y escultura. Jordi Marcet Barbé, ceramista y presidente de la “Associació de ceramistes de Catalunya”. Iraida Llucià Bagüés, ilustradora y pintora. David Places Balsalobre, técnico de promoción cultural del “Àrea d’Artesania del Concorci del Comerç, Artesania i Moda” (Área de Artesanía del Consorció del Comercio, Artesania y Moda). 



ENGLISH

The exhibition will be open until January 14.

Sala Portal del Pardo

From Tuesday to Saturday, from 11 am to 2 pm and from 5 pm to 8 pm.

It will be closed on public holidays and on 24 and 31 December

The exposition is composed of twenty works by nine artists.  These works are vehicles to show the artistic expression of each one of them, but also to criticize and stimulate social reflection. 

The winner is (De) Construct a lip by Mariya Alipieva. It is a very delicate piece of porcelain paper Keraflex. The same author is exhibiting two other pieces “Caged”, an oppressive kind of helmet that can cover the head and the neck. It is made with a lot of quantity of equal shapes as medicine vials. Each piece has a text, a reiteratively written word. The set reflects social pressure, everyone must choose between the peculiar and the perfect.  The other piece, named “Inner light it”, is made with porcelain, wood, and led lights; the set is very delicate, and seeing it produces a feeling of serenity.  Mariya Alipieva Lazarova is a multidisciplinary artist. She has a Fine Arts Degree. She is from Bulgaria. She has participated in expositions and contemporary art fairs in Barcelona, Bologna, London, Rome, and Brooklyn (New York).

The hardest proposals are two works by Alba Refulgente (Badalona),  because has high social criticisms  The titles are eloquent “Danys colaterals”  (Collateral damage) and “Niños pistola” (Gun children). This artist was the winner of the 3rth award of VIII ReclicArte, in Sevilla. She usually used parts of toys in her works to intensify the impact and the criticism of some aspects of social reality.
 
Anca Ion Ciuciula (El Vendrell). She offers three works connected with nature. “Roots”, “Nius” (Nests), and “Crisàlides” (Chrysalides). Certainly, the works make you feel a connection with an alive, soft, and attractive nature, and in the third piece, you can also feel a protective wrap, hard and cozy at the same time. 

Cristina Mato (Oviedo). She exposes a piece with the title “Latido” (Heartbeat). This author has defined her works as a creation birthed from “sew with clay”. She uses stoneware paste and paper because she wants to make light structures with a lot of crossroads. In this case, she also used pigments. Cristina Mato has participated in Ceramic Art 2022 in Andenne (Belgium), and the last year, she was a finalist in the Concours de la Jeune Céramique Européene in Saint Quetin-La-Poterie (France). 

Another participant is Katarzyna Miściur (Skaelskor, Danmark, but she was born in Lidzbark Warmiński, Poland), who present the work “Palm trees” composed of three palm trees figures created by shapes that fit together to do the tree form. For this artist, nature and human interrelation are the mains inspirations. This year she obtained the Honourable Mention in the II Biennal of Small Ceramic Forms, Wejherowo Cultural Center, Poland. Furthermore, she has been preselected for the Blanc of Chine International Ceramic Art Award (ICAA) probably the competition with the highest economic dotation for ceramic work. (This award has a Biennial  tempo) 

On her side, Meng-Chan Yu (Kiel, Germany) plays with the colours blue and white, and with the position of the pieces in her work, finished in transparent enamel, and named “Frozen wave from nature to artistic experience”.   This artist has participated in the Dornumer Kunsttage (Germany) this year, and in the XV Bienal Internacional de Cerámica de Manises. (XV International Biennial Ceramics of Manises). Manises is a very famous town for its ceramics, in the province of Valencia (Spain).  

Laure Rivoal (Saint Thome, Francia), presents three pieces, “Duo de soliflores”, “Vase-Soupière” and “Service hybride”.  This artist uses for her works old ceramic pieces out of use and transforms them to offer them a new life and destiny.  

Núria Ribera (Badalona), Fine Arts Degree, shows us the works “Dualitat II”, “Toroides I”  and “Toroides II”.  All of them are made with stoneware. It is remarkably interesting to observe the detail of the work because under an easy appearance is hidden complex technical work. 

The last participant is Pedro Queirós (Portugal), winner of the Concurs de Residències Artístiques Tradició><Contemporani 2021 (Competition for artistic residencies Tradition >< Contemporary 2021). He presents three works on the same topic  “Mutant Carcass / Vessel I”, “Mutant Carcass / Vessel II” y “Mutant Carcass / Vessel III”. The first work is in red clay with inclusions of copper, engobe, and enamel. The second piece is in faience, and the third one is also in faience but with brass includes. 

The jury was:
Sílvia Vaquero Martín, Councillor for Culture of the Vendrell Town Council. Carolina Palau Martínez, ceramist and sculptor. Jordi Marcet Barbé, ceramist and president of the Association of Ceramists of Catalonia. Iraida Llucià Bagüés, illustrator and painter. David Places Balsalobre,  Cultural promotion technician of the Crafts Area of the Trade, Crafts and Fashion Consortium. 

Comentaris