COVID-19 - Projecte hackathon EUvsVirus per participar a la recerca de solucions en tots els àmbit (salut, economia, cohesió social, etc)(catala)

By Esguard de Dona - dimarts, d’abril 21, 2020


La Comissió Europea, liderada pel Consell Europeu de la Innovació i en estreta gestió amb els estats membres de la UE, acolliran un hackathon paneuropeu (EUvsVirus) per connectar la societat civil, els innovadors, els socis i els inversors a tota Europa per cercar solucions innovadores al reptes relaconats amb el coronavirus.



El hackathon tindrà lloc en línia des de la tarda del 24 d’abril fins a la nit del 26 d’abril de 2020

FAQS
Preguntes frequents participants

¿De què tracta #EUvsVirus?

El hackathon #EUvsVirus ofereix un marc organitzatiu i tècnic comú en el qual els participants poden involucrar-se en línia i desenvolupar prototips i solucions per a problemes tècnics, polítics i socialment rellevants en el context de la crisi de Coronavirus. El seu objectiu és desenvolupar col·lectivament solucions innovadores, p. Alta tecnologia, baixa tecnologia, maquinari (hardware) i programari, utilitzant biotecnologia, tecnologia digital, ciència social i altres dominis d'innovació. Hi ha cinc àrees que s'han identificat com a objectius per a aquestes solucions innovadores: salut i vida, continuïtat de l'negoci, cohesió social i política, treball i educació a distància, finances digitals i altres. Es pot trobar informació sobre els temes a la pestanya "Desafiaments" de l'web euvsvirus.org


Qui dirigeix el hackathon #EUvsVirus?

El hackathon paneuropeu #EUvsVirus és un esdeveniment conjunt entre la Comissió Europea i els actors de l'ecosistema digital més connectats i connectats a nivell nacional de tot Europa. Es basa en hackatones nacionals ja existents i les seves solucions. Els organitzadors dels hackatones nacionals relacionats amb el coronavirus són els socis de la Comissió de la UE al Hackaton paneuropeu.


Quan tindrà lloc el hackathon?

El hackathon tindrà lloc en línia del 24 al 26 d'abril de 2020. Els participants tindran 48 hores per col·laborar a través de diferents plataformes en línia i construir una solució dins de les àrees de desafiament.


Com s'organitza el hackathon en línia?

El hackathon es durà a terme en línia. Es proporcionaran les eines apropiades necessàries per facilitar la feina de tots els involucrats. Slack serà la principal plataforma de comunicació per als equips. Hi haurà transmissions en viu, seminaris web, sessions de preguntes i respostes i registres diaris. Per obtenir més informació, consulteu l'Agenda.


Quins són els reptes?

Hi ha sis categories de desafiaments: salut i vida, continuïtat de l'negoci, cohesió social i política, treball i educació a distància, finances digitals i altres. Es pot trobar informació sobre els temes a la pestanya Desafíaments.

¿Qui pot participar-hi?

Desenvolupadors, dissenyadors, persones creatives, solucionadors de problemes, emprenedors digitals, creadors, experts i noves empreses innovadores d'Europa, i per a qualsevol altra persona que vulgui contribuir i incidir. Utilitzar les habilitats interdisciplinàries dels seus equips i ser creatius junts per desenvolupar solucions que ajudin a tots els ciutadans de la UE a superar la crisi

Hi ha algun requisit específic per a participar?

No hi ha límit per al nombre de participants. Qualsevol persona interessada en la digitalització, la creació de tecnologia digital o les solucions de disseny poden postular-se. Ja sigui científic de la computació, entusiasta de la tecnologia i les dades, dissenyador de UX / UI, negocis o per canvi complet de carrera, ¡els donem la benvinguda a tots!

Es requereixen habilitats de desenvolupament de programari?

No, donem la benvinguda a tots els innovadors de tot Europa amb les seves habilitats individuals.

Quina és la data límit per al registre?No hi ha data límit de registre!

M'he de registrar com a equip o com a individu?

Si ja té un equip, poden postular com equip i treballar en els desafiaments. A títol individual també es pot participar. En Slack hi haurà moltes oportunitats per posar-se en contacte amb la comunitat i trobar un equip, en funció dels seus interessos i coneixements.

Com sé si el meu registre s'ha realitzat amb èxit?

Pot verificar l'estat del seu registre aquí.Tingueu en compte: poden passar alguns minuts fins que arribi el seu registre.

Com puc participar en el hackathon amb el meu projecte o idea ja existent?

Durant les últimes setmanes, hem vist una quantitat impressionant d'iniciatives per desenvolupar solucions digitals i infraestructura per enfrontar la crisi de Coronavirus. Tenim un immens respecte pel seu treball. Es pot registrar els seus projectes o idees ja existents. #EUvsVirus es basa en aquestes experiències. Podeu enviar un projecte i idea existents en DevPost després de la incorporació a Slack. Es proporcionarà la informació necessària.
La UE acull amb satisfacció les solucions patentades. Els prototips, productes, serveis i codis que es desenvoluparan en el curs de l'hackathon romanen en mans dels creadors. Prototips, productes, serveis i codis i solucions que s'han desenvolupat abans de l'hackathon també.


¿Cómo puedo participar en el hackathon con mi proyecto o idea ya existente?

Durante las últimas semanas, hemos visto una cantidad impresionante de iniciativas para desarrollar soluciones digitales e infraestructura para enfrentar la crisis de Coronavirus. Tenemos un inmenso respeto por su trabajo. Siéntase libre de registrarse con sus proyectos o ideas existentes. #EUvsVirus se basa en esas experiencias. Puede enviar un proyecto e idea existentes en DevPost después de la incorporación en Slack. Se proporcionará la información necesaria. La UE acoge con satisfacción las soluciones patentadas. Los prototipos, productos, servicios y códigos que se desarrollarán en el curso del hackathon permanecen en manos de los creadores. Prototipos, productos, servicios y códigos y soluciones que se han desarrollado antes del hackathon también.


On i com puc enviar el meu solució llista a la fi de l'hackathon?

Les solucions s'han d'enviar en anglès abans de el 26 d'abril de 2020, 18:00 CET / UTC + 1 (final de l'hackathon) com vídeo de presentació, ppt, demo, prototip (depenent de la solució). Es proporcionarà més informació sobre el tema a l'començament de hackathon.

He de parlar anglès per participar?

L'idioma oficial de l'hackathon és l'anglès. Per facilitar els processos, ha de comprendre i poder comunicar-se en anglès. Les presentacions de les solucions també han d'estar en anglès.

Necessito programari preinstal·lat?

No, no necessita programari per endavant. La infraestructura tècnica i les instruccions es proporcionaran abans de l'hackathon. No obstant això, seria útil si instal Slack després del seu registre, ja que aquesta serà la principal plataforma de col·laboració.

¿Obtindrem algun suport durant el hackathon?

Hi haurà experts, mentors i coordinadors amb diferents antecedents de coneixement que  donaran suport durant tot el hackathon. Proporcionaran valuosos consells i comentaris. Es proporcionarà més informació sobre l'estructura organitzativa a l'començament de l'esdeveniment.

Quins són els criteris d'avaluació per a les solucions finals?

Els principals criteris d'avaluació són: potencial d'impacte, complexitat tècnica, finalització de l'prototip, "business case" (justificació del projecte). Es proporcionarà informació detallada dels criteris d'avaluació a l'inici de l'hackathon.


Què passarà amb les solucions després de l'hackathon?

El hackathon paneuropeu proporcionarà vies per a l'acceptació per part dels usuaris finals o el seguiment del desenvolupament de les solucions. Es convidarà els equips amb les millors solucions a unir-se a la Plataforma Comunitària del Consell Europeu d'Innovació (EIC) que facilitarà les connexions amb els usuaris finals (p. Ex., Hospitals) i també proporcionarà accés a inversors, fundacions i altres oportunitats de finançament de l'EIC i altres països de la UE, i altres suports financers. També serà un punt de partida per a una col·laboració molt més llarga entre la Comissió Europea i els ecosistemes d'innovadors, creadors i noves empreses a tot Europa relacionats amb la crisi de l'coronavirus.

Preguntes frequents mentors i coordinadors d'equip


Quina és la diferència entre mentors i coordinadors d'equip?

Estem buscant mentors de totes les àrees, incloent salut, TI (programari i maquinari), legal, comercial, seguretat, disseny, habilitats socials, dades i ciències socials. Un mentor és una persona amb experiència en un o més camps, que pot donar suport a un equip amb un problema o necessitat específics. El mentor es compromet a invertir temps durant tot el cap de setmana per ajudar en el creixement i desenvolupament dels altres. Els coordinadors de l'equip navegaran i brindaran orientació pràctica per als equips. Són responsables de mantenir a les persones ben informades sobre el procés de formació de l'equip, el procés de hackathon i la recerca de problemes per resoldre. Coordinen els equips per satisfer les seves necessitats. Estem buscant mentors de totes les àrees, incloent salut, TI (programari i maquinari), legal, comercial, seguretat, disseny, habilitats socials, dades i ciències socials. Els mentors assessoraran i donaran suport als equips amb la seva experiència. Els coordinadors de l'equip estaran involucrats en l'organització i coordinació dels equips durant el hackathon.

En quines àrees puc donar suport?

Estem buscant mentors i experts de totes les àrees, incloent salut, TI (programari i maquinari), legal, comercial, seguretat, disseny, habilitats socials, dades i ciències socials. Hi ha cinc categories de desafiaments dins el hackathon:



Quant de temps tinc per invertir?

El hackathon es durà a terme en línia des de la tarda del 24 d'abril fins la nit del 26 d'abril de 2020. És millor si està disponible durant tot l'esdeveniment. També hi haurà una breu sessió informativa abans de l'esdeveniment. Es pot trobar informació a l'agenda en la pàgina d'inici. Se li proporcionarà informació detallada després del seu registre.
A quants equips puc donar suport? Pot donar suport a un o més equips segons la vostra experiència i disponibilitat. Aclarirem les vostres tasques abans de l'esdeveniment.

  • Share:

You Might Also Like

0 comentarios